Free Now Taxi  thumbnail

Published Jul 09, 23
7 min read

Taxi Acteur

Weinig gegeten en verder gegaan met de bananen en witbrood. Na een bakkie thee lekker de tent in. Dag 14 Musoma – Lake Victoria, Speke Bay Om 6:30 opgestaan, klaar voor de douche. De deur van het gebouw is nog op slot dus wachten op de douche en genieten van het mooie uitzicht.

Dan maar onze strand douche, koud maar wel nat en gedeeld met hagedissen, gezellig!! Na het ontbijt naar Musoma gelopen. Overal vis te koop en dat ruik je ook, duidelijk een vissersdorpje. Eerste indruk, Tanzanianen zijn een stuk vriendelijker en zien er beter verzorgd uit. We lopen wat rond, kijken naar winkeltjes en op zoek naar een tentje voor een kop koffie. taxi lovendegem.

Hij was geld aan het wisselen bij Ibrahim en die wist wel waar je koffie kon krijgen. taxi rik. Toen zij klaar waren bracht hij ons met zijn luxe auto naar het einde van de straat waar een tentje met terras zat. Ze hebben het duidelijk beter hier want de auto had zelfs een afstandsbediening voor de autoradio.

Het heet kebab en lijkt net op een gehakt staaf, smaakt goed. Om de 5 minuten stopt er weer een nieuwe meer luxe auto voor de deur - taxi duffel. Je zou bijna denken dat ze hun geld aan iets anders verdienen dan vis, misschien het gene in de vis??? Op zoek naar internet, er zou een tentje in de buurt zijn.

Terug gelopen naar de camp site voor de lunch. Op het strand gezeten met mijn voetjes in het zand en zon op mijn gezicht, heerlijk!! Na de lunch de truck in en op naar Speke Bay wat ook aan Lake Victoria ligt en niet heel ver rijden is. numéro de taxi. De eigenaar is een Nederlander dus ben benieuwd..

Ziet er goed uit. Naast de camp site is een bar en verschillende bungalows en hutjes die je kan huren. De wc en douche zijn ongelooflijk schoon en alles ziet er super strak uit. We zijn helemaal onder de indruk en beginnen gelijk in de bar nog voordat de tent staat.

Taxi Frenske

We eten patatjes en Nijlbaarsfilet met citroensap gebakken in zilverfolie op het vuur. Smaakt echt heerlijk. Na het eten in de tent gaan liggen, helaas niet voor lang. We hoorden Cobi en Jacqueline de tent uitrennen naar de douche want ze zaten volledig onder de safari mieren. Even later komen een aantal terug uit de bar en blijkt dat Veronique haar tent ook helemaal zwart ziet van de mieren.

Marcus gaat kijken en loopt op blote voeten. hoeveel kost een taxi per km. Pas als we hem horen zeggen hoe zwart die tent eruit ziet gaan we ook even kijken hoe erg het is. Marcus staat te springen omdat hij gebeten wordt, niet zo gek op blote voeten. Steven komt helpen om Veronique haar tent te verplaatsen die nog vast zit aan de waslijntjes.

Weer terug de tent in en slapen. Na een kwartier worden we weer wakker van de volgende die meld dat zijn tent onder de mieren zit. Toen we gingen slapen zaten ze daar nog niet!! Weer tenten verplaatst en die van ons ook een paar meter op geschoven om niet straks ook aan de beurt te zijn - taxi duffel.

Nog geen half uur later wordt de helft gek omdat de mieren weer op de tenten zitten dus besluiten we allemaal 10 meter verderop op het steen i. p.v. gras te gaan staan in de hoop dat daar geen mieren lopen. We zitten duidelijk op hun spoor en het wordt een beetje vermoeiend die beestjes….

A-Taxi Antwerpen

Groenendaallaan 103, 2170 Antwerpen
03 283 83 93
Click here to learn more

Denk dat de meeste er morgen meer om kunnen lachen dan nu. Ben je van de mieren af, zit je tent vol met muggen, nou ja geen zin meer om er wat aan te doen en het helpt toch niet… Toch grappig, hoe perfect het er hier ook uit kan zien, het bewijst maar weer dat schijn kan bedriegen.

Eerst nog even genieten van de fantastische zonsopgang boven de Serengeti die iets verderop begint. Helaas ligt de camera in de truck en ligt Robson nog te slapen…ook zonder foto zal ik het nooit vergeten zo mooi. Na het ontbijt gaan we met een kano naar een vissersdorpje iets verderop.

Taxi Antwerpen Deurne

De ijsvogeltjes hangen heel stil in de lucht en laten zich in het watervallen om de vis te pakken en vliegen met de vangst weer weg. Grote Maribu’s, als ze hun vleugels spreiden zijn ze ruim een meter breed. In het dorpje weinig van de gids zijn verhaal gehoord, we werden overvallen door kleine kinderen die allemaal je hand vast wilde houden.

Een van de meisjes zorgde er goed voor dat iedereen aan de beurt kwam met handje vasthouden, want ze rukte de een los en gaf je de volgende hand. Na een half uur handjes vasthouden en liedjes zingen weer terug de kano in. Onderweg zongen de vaarders een lied over de zon en zolang de zon blijft schijnen het een goede reis wordt en we veilig aankomen.

Lunch bestaat uit hotdogs op brood…. Bij de waterkant op het terras gaan zitten met een boekje. Jan Willem en Marcus gingen vissen, wel 10 gevangen, gelukkig ook weer terug gegooid… We wilden wel iets van het menu kaart bestellen, hadden aardige trek nog na de lunch - taxi blue brussels. Tjeerd ging het menu kaart vragen, maar kreeg deze niet gelijk mee.

Omzet is geld, dus waarom niet blij zijn als we allemaal wat bestellen? Ik denk dat ze ook nog iets over wilde houden voor de mensen in de bungalows i. p.v - taxi liege. de tenten… Uiteindelijk lekker toch besteld, Hamburger met friet. Mieke de hamburger en ik de friet. Na nog een biertje en wat lezen terug naar de truck waar Robson het avond eten klaar had, kip met rijst en cake met pudding na.

Aangekomen bij de ingang van het park is het nog 145 Km rijden naar de camp site, dus we krijgen gelijk een gamedrive van 6 ½ uur (taxi luik). Bijna de hele reis uit het raam gehangen, lekker wind in je gezicht en een te gek uitzicht, tot zover je kan kijken alleen maar groen en wild.

In de bus zitten Tsee Tsee vliegen, lijken op de huisvliegen maar prikken en je voelt al prikkeling als ze op je zitten. Ze kunnen je de slaapziekte bezorgen waardoor je na een maandje of iets plotseling in een coma kan raken. Lekker beesten hier. Ze zorgen er gelukkig voor dat boeren nooit het land van de Serengeti hebben verbouwd en daarom is het nu wel 700 Km².

Taxi Herenthout

Er lagen 2 krokodillen maar die hadden weinig behoefte tot bewegen. Doorgereden naar de camp site, nog veel wild onderweg gezien. Aangekomen bij de camp site “ Seronera lodge “ Een stuk gras met wat hutjes om onder te kunnen schuilen als het regent en een hok met gaas voor als de bavianen op pad zijn.

Heerlijk geen luxe, gewoon met je tent midden in de Serengeti staan. Van Marcus moesten de tenten in een cirkel, van Steven niet, en Kenny vond dat we maar wel bij elkaar in de buurt moeten blijven staan. Er kunnen leeuwen dichtbij komen en dan wil je niet met je tentje naast het hoge gras staan.

De hele avond bij het kampvuur gezeten, luisteren naar de geluiden van de Serengeti om je heen. Iedereen lag al te slapen, alleen Marcus en ik waren nog op. Je hoorde de leeuwen, hyena’s en jackhals dichterbij komen. Er kwamen 2 rangers die in de nacht in hun jeep bleven staan met wat biertjes om op te letten, voor het geval dat….

Leuk om zijn ideeën te horen. Nog even plassen achter de truck, de wc ligt mij te ver en afgelegen. Om 1 uur toch maar in mijn tent gaan liggen ook al ben ik klaar wakker, anders val ik nooit in slaap. taxi app antwerpen. Marcus ging op de truck slapen, niet slecht, buiten onder de sterren… Lekker geslapen met het geluid van krekels en wat hyena’s op afstand.

Geen ontbijt, wel koffie met een koekje en gelijk een gamedrive om de zonsopgang op zijn best te zien. Steven weet de perfecte plek waar je het beste uitzicht hebt. Helaas zijn we te laat omdat we wat langzaam waren opgestaan, maar was nog steeds ontzettend mooi. Hele rit in het raam gezeten, lekker wakker worden met frisse wind - goedkope taxi naar charleroi airport.